Ana içeriğe atla

Kaplumbağalar beni terbiye etti

Bornova Halk Eğitim'in ahşap yakma kursunu sonunda tamamladım.
3 ay süren kurs boyunca da sadece bir resim yaptım. Yapmışken güzel bir şey olsun diye meşhur Kaplumbağa Terbiyecisi tablosunu seçmiştim. Uzun uğraşlar sonucu tabloyu yakmam bitti ve ortaya güzel bir iş çıktığını düşünüyorum.


Kaplumbağa Terbiyecisi'nin günümüzde popüler olmasının sebebi birkaç yıl önce çok yüksek bir fiyat ile satılmış olması. Öyle olmasa belki de çoğumuzun haberi olmayacaktı. Ben eseri yakmaya başladıktan sonra biraz araştırdım. Google'da Kaplumbağa Terbiyecisi üzerine çeşitli inceleme yazıları okudum. Bir yoruma göre, kendisini toplumu eğitmekle görevli bir aydın olarak gören Osman Hamdi Bey, görevinin zorluğunu ve yavaş ilerleyen bir süreç olduğunu temsilen bu eserinde yavaş hareket eden bir hayvan olan kaplumbağaları kullanmıştır. Böyle düşününce eser daha anlamlı geldi bana. Yavaş yavaş yakarak geçirdiğim 3 ayda Osman Hamdi Bey beni de biraz eğitti sanırım.
Bu 3 aylık sürede bir de evde ufak tefek karalamalar yapıyordum. Aşağıdaki A4 boyutunda Leopar da evde yaptığım ahşap yakma çalışmalarından birisi.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Reebok Easytone vücudunuzu şekillendiriyor

Kadınlara Reebok'tan güzel haber! Reebok , yürüdükçe kalçaları ve bacakları şekillendiren EasyTone spor ayakkabılardan sonra 2011 ilkbahar-yaz koleksiyonunda vücudu şekillendiren EasyTone giysilere yer veriyor.

Özlemenin Bir Çeşidi

Özlemenin binbir çeşidini çeşidini öğrendim, denedim, tattım seninle. Bazen ortada hiç bir şey yokken, durduk yere özlerdim seni. Nasıl da derinimde, bıçak gibi keskin ve bıçak yarası gibi acı bir özlemdi o.