Ana içeriğe atla

Ahşapla Uğraşmayı Sevmek Ama Yapamamak

Bundan taa 8 ay önce "marangozluk dünyanın en keyifli işi mi?" diye sormuşum, hala yanıtını bulamadım. Yanıt aradım da mı bulamadım?

Hayır, henüz deneme aşamasına bile geçemedim. Benim bir atölyem ya da rahat rahat gürültü yapabileceğim bir alanım yok. Apartmanın beşinci katında, boş bir odayı hobi odası yapayım dedim. İlk aldığım elektrikli el aleti Dremel 3000 El Motoru... Boşta çalışırken saç kurutma makinesinden daha sessiz. 80 desibel falan. Ama ahşaba dokununca ses artıyor tabii. Onunla biraz oynadım, ahşap yoldum, çizdim, zımparaladım, oydum falan ama henüz elimde bitmiş bir ürün bulunmuyor.

Elimde sadece bir matkap ve delme ucu varken şu aşağıdaki lambayı yapmıştım. 
Fena da olmamış aslında. Hala koltuğun yanında durur, ona baktıkça gurur duyarım.

Bir keresinde de 20 TL'lik basit ve ucuz ahşap oyma seti ile tahtadan fil yapmıştım.
ahşap oyma fil
Gerçi fili kendisine hediye etmeyi düşündüğüm arkadaşım "bu fil olmamış" deyince bana kaldı. Aslında baktıkça insanın gözü alışıyor, daha bir file benziyor. Neyse efendim, eleştirinin her türlüsüne açığız, kendimizi geliştireceğiz :)  Geçen ay bir tane de Dremel Moto Saw aldım. Aletin testeresi yamuktu. Elime ulaştıktan 2 gün sonra servise götürdüm. Yaptık deyip aynı şekilde yamuk olarak bana teslim edince ben de aldığım siteye iade ettim.  Aslına heyecan verici bir aletti. Kullanma şansım olsaydı güzel şeyler vardı kafamda, kısmet değilmiş. 
Bugün gittim, Bosch'un dekupaj testeresinden aldım, ucuz yollu bir şey. En ucuzun bir üstü işte :) Daha yeni olduğum için hemen gidip en pahalısını, en özelliklisini almayayım dedim. Bakalım onunla ne işler yapacağım?

Bu arada kafamda dükkan kiralayıp alet edevatları oraya götürmek ve orada çalışmak var. Zira bu dekupaj testeresini evde kullanırsam komşularla papaz oluruz. Önceleri sadece alet edavatlarımı alıp bir kaç parça tahta kesip, cilalayıp eve döneceğim, günlük ya da haftalık kiralayabileceğim bir yer aradım ama İzmir'de öyle bir yer yok. Eğer biri böyle bir girişim yaparsa zengin olur bence :)

Havalar soğudu, kış geldi, o yüzden artık kullanmıyoruz ama yazın evin terasına şöyle güzel bir şey yapmıştık; Yaz gelsin yine sereriz terasa, otururuz serin serin.

Şimdilik bu  kadar. Yeni denemeler yaparsam görüşürüz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Reebok Easytone vücudunuzu şekillendiriyor

Kadınlara Reebok'tan güzel haber! Reebok , yürüdükçe kalçaları ve bacakları şekillendiren EasyTone spor ayakkabılardan sonra 2011 ilkbahar-yaz koleksiyonunda vücudu şekillendiren EasyTone giysilere yer veriyor.

Özlemenin Bir Çeşidi

Özlemenin binbir çeşidini çeşidini öğrendim, denedim, tattım seninle. Bazen ortada hiç bir şey yokken, durduk yere özlerdim seni. Nasıl da derinimde, bıçak gibi keskin ve bıçak yarası gibi acı bir özlemdi o.